Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

MAK GUA HILANG

  • Tuesday, October 5, 2010
  • JeR@Ns
  • Pagi tadi di opis, dalam pukul 9, sedang gua kaver line klik fesbuk sikit
    sikit, Apan mundar mandir belakang gua dengan muka kusut masai.


    Dari tadi gua tengok Apan hilang punca di sekitar floor dept gua. Muka
    macam ada masalah.


    Lu kenapa ni Apan?” - Gua tanya demi meminta kepastian. Gua dengan Apan ni
    kira ngam juga la. Budak Kedah, umur muda sikit dari gua dan tak berapa
    hensem (gua lagi hensem). Kalau tatap muka dia lama lama boleh naik
    menyampah juga.Dia baru setahun kerja dengan kompeni gua. Sebelum masuk
    sini, Apan banyak hendel bisnes sendiri dan selalu rugi.

    Apan berbisik....Mak gua hilang la..”(dengan nada perlahan)

    Gua punyala terperanjat! “Mak lu hilang?, bila hilang?” - dada gua tiba
    tiba mengepam keluar masuk laju laju. Berdebar tak payah cakap la, kencang
    macam kuda.

    Petang semalam..dah cari merata tak jumpa”.

    Apan berlalu meninggalkan gua menuju ke bahagian budak budak human
    resource. Gua tak tahu apa benda yang dia sedang fikir dalam kepala. Gua
    nak tanya lebih lebih risau kena pukul pula.Apa yang gua tahu sikit sikit,
    mak dia memang duduk rumah tak kerja, ayah dia kerja penolong kanan lagi
    dua tiga tahun nak pencen.

    Kira kira lima belas minit kemudian, dari jauh gua nampak Apan berjalan
    semula masuk ke tempat gua. Kali ni muka dia tak kusut macam tadi dah,
    sebaliknya ceria macam muka Lan kumpulan the typewriter.

    Mak gua dah jumpa..” - kelegaan jelas terpampang di bibir Apan.


    Gua cepat cepat bersyukur: “Alhamdulillah...Jumpa kat mana?”,


    Dan dengan penuh keceriaan, jujur, ikhlas, tawadduk serta wajah disinari
    warna warni rama rama yang tiada belas kasihan pada gua, Apan membalas
    padu:


    Dalam sinki penteri.”


    Gua terus tendang kompiter sampai bersepah atas lantai.


    MUG la Apan..MUG..!!, pronunciation macam jahanam! macam sialll! Sia sia
    gua berdebar. Pagi pagi sudah bikin hati membara. Please tolong laaaa......

    4 comments:

    nazalya said...

    ahahaha.. series kelakar..
    (smbil gelak guling2)..
    hehehehe..

    JeR@Ns said...

    HAHAHA..
    wat susah mmbr je...
    cr mug

    terpesona said...

    mug ke?
    bkn mark eh?

    noor asnijang said...

    xabes bace ag aku da bole agk dia cari mug sbnrnye...haha

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 Brain Freeze. Blogger template by Bloggermint